זמן איכות הורה וילד בשבת באמצעות קריאת ספרים לילדים

החיים המודרנים בעידן שלנו הם בעלי יתרונות רבים אבל גם בעלי חסרונות רבים. להיות הורה בתקופה הזו זה מציף ומורכב. מצד אחד אנחנו חשופים לכל כך הרבה מקורות מידע ומומחים שיכולים לייעץ לנו ומצד שני אנחנו מוצאים את עצמנו מוצפים באפשרויות השונות ובעצות שונות לחינוך הילדים שלנו. אם יש תחום שאין עליו עוררין שהוא תורם למערכת היחסים של ההורה והילד ובעל יתרונות רבים נוספים, הוא קריאת ספרים לילדים. קריאת ספרים לילדים היא בעלת יתרונות רבים, נפרט עליהם עכשיו.

מה היתרונות של קריאת ספרים לילדים?

אנחנו מבינים בתיאוריה שהקריאה תורמת וחשובה לנו ולילדנו אבל יש גם כמה יתרונות ברורים:

  1. זמן איכות של הורה וילד – כאשר מגיע סוף היום ואנחנו כבר מחכים להתפנות, אלו בדיוק השעות שהילדים שלנו רוצים עוד קצת זמן איתנו. בין אם זה בקריאת סיפור, שיחה או כל דבר אחר שיכול להאריך את הזמן שלהם איתנו. אם ננצל את הזמן הזה לקריאת ספר, נדע שאנחנו נמצאים יחד עם הילד שלנו ברגע, לא בטלפון, לא בשיחות עם הורים אחרים או חברים, אלא ממש נמצאים עם הילד שלנו וחווים משהו משותף.
  2. העשרת השפה – כאשר הילדים שלנו נחשפים לספרים, הם נחפשים למילים חדשות, ביטויים, פתגמים ומבנים של משפטים. ככל שהילדים שלנו נחפשים ליותר ספרים הם מגדילים ומעשירים את השפה שלהם ואת אוצר המילים שלהם.
  3. שיפור חשיבה יצירתית ודמיון – העולם שקיים בסיפורים הוא עולם דימיוני אינסופי. באמצעות הדמיון אנחנו יכולים להיות יותר יצירתיים וחדשניים. באמצעות העולם של הספר, הילדים שלנו יכולים לתרגל את כישורי הדמיון שלהם ובכך לפתח את היצירתיות והמחשבה. 
  4. שיפור יכולות תקשורת – באמצעות קריאת סיפורים ושיח סביבם, אנחנו מתרגלים עם הילדים יכולות תקשורת שונות, הם נחשפים לדרכי חשיבה, שאילת שאלות, הקשבה ועוד כלים חשובים לתקשורת.
  5. שיפור ריכוז – כאשר אנחנו קוראים שאנחנו נדרשים להתרכז, להתמקד ולהבין את הנקרא, לשים לב לפרטים ועוד. כאשר מקפידים על קריאה אנחנו בעצם מתרגלים את אותן מיומנויות של ריכוז, הבנת הנקרא וכן הלאה. 

איך נוכל לעודד את הילדים שלנו לקרוא?

ראשית כל אין כמו דוגמה אישית. אם תקראו בבית ותקריאו ספרים לילדים יעלו הסיכויים שבעתיד גם הם ירצו לקרוא באופן עצמאי. בנוסף, מומלץ לחשוף ילדים לקריאה כבר מגיל מוקדם ככל הניתן. חשוב שהחוויה הזו תהיה חיובית ומהנה עבור שניכם. אז מצאו זמן שנעים לכם, הקריאו בהנאה ובהתלהבות את הטקסטים, השאירו מקום לשאלות או לבחירה של הסיפורים שתקראו, נסו סגנונות שונים של ספרים וסיפורים, תסתכלו יחד על תמונות וכל מה שיכול להפוך את החוויה לשלמה יותר. ככל שתהנו יותר מחווית הקריאה יחד גוברים הסיכויים שילדכם יהנו גם לבד.

אהבת את: זמן איכות הורה וילד בשבת באמצעות קריאת ספרים לילדים? אפשר לשתף!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אולי יעניין אותך גם

תוכן עניינים

דילוג לתוכן